فارنت: اغلب درمورد ایدههای مبتکرانهای که هکرها برای نفوذ به سیستمهای امنیتی از آن استفاده میکنند صحبت میکنیم اما خیلیکم اتفاق میافتد که بتوانیم روند انجام این کار را ببینیم. در شکل زیر دستگاهی که برای سرقت رمز عبور شما استفاده میشود را مشاهده میکنید.

در یک کنفرانس امنیتی با نام Passwords^12 که اخیرا برگزار شد محققی بهنام Jeremi Gosney تجهیزاتی که هکرها از آن برای سرقت رمزهای عبور استفاده میکنند را نمایش داد.


چیزی که مشاهده میکنید مجموعهای از ۵ سرور ۴U است که مجهز به ۲۵ کارت گرافیکی Radeonبوده و توانایی تبادل اطلاعات تا ۱۰ گیگابایت برثانیه را دارند. برروی این دستگاه برنامهای برای کرک کردن رمزعبور وجود دارد که توانایی پردازش و جستجو در بین ۳۴۸ میلیارد پسورد ترکیبی با پروتکل NTLM را دارد و به عبارت دیگر مجموعهای از پسوردهای امن در زمان بسیار کمی میتوانند مورد حمله قرار بگیرند.
بهعنوان مثال با این دستگاه و تجهیزات آن یک رمزعبور ۱۴ کاراکتری رمزگذاری شده توسط ویندوز ایکسپی در شش دقیقه کشف خواهد شد. این مسئله ممکن است شما را در مورد رمزعبورهایی که استفاده میکنید به فکر فرو ببرد، اگر شما از رمزعبورهای طولانی و با حروف تصادفی و غیرقابل حدس استفاده نمیکنید هکرها شما را به دام خواهندانداخت.
بله! رمزعبورهایی که قبلا به میلیونها سال زمان برای کشف شدن احتیاج داشت امروزه به راحتی در چندساعت کشف میشوند. بنابراین اگر همچنان از پرطرفدارترین و البته ضعیفترین پسوردهای سال ۲۰۱۲ استفاده میکنید بهتر است تا دیر نشده و گرفتار این دستگاه نشدهاید، رمزعبورهایی طولانی و مطمئن انتخاب کنید.